Galerie
13 września 2019 r. - wernisaż wystawy Joanny Słupskiej-Maron pt. "Jaskrawość"
Jaoanna Słupska-Maron - absolwentka Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Bernardo Morando w Zamościu; Studium Kulturalno-Oświatowego w Opolu na kierunku teatr (1997-1999); Wydziału Artystycznego UMCS na kierunku grafika (1999-2004), studiów doktoranckich na Wydziale Humanistycznym UMCS na kierunku kulturoznawstwo. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Autorka wystaw zbiorowych i indywidualnych, uczestniczyła w ogólnopolskich i międzynarodowych plenerach ilustratorów, wystawach poplenerowych, m. in.: „Inspiracje Fredrowskie”–BWA Zamość, „Ocalić od zapomnienia”–BWA Zamość, „Stanisław Wyspiański Legenda Młodej Polski”–BWA Zamość, „Bohaterowie Miguela de Cervantesa”–BWA Zamość, „Wiersze księdza Jana Twardowskiego w ilustracji”, innych wystaw zbiorowych: PisArt Expo–Pisa (Włochy), Przeglądach Plastyki Zamojskiej–BWA Zamość, IDEAL CITY–BWA Zamość, „Pawilon Stabilnej Formy”–Lublin, „Graphikausstellung”– Schwäbisch Hall (Niemcy), "Kunst aus Zamość"– Schwäbisch Hall (Niemcy). Galeria Ateneum Młodych–Warszawa, „Zapowiada”–Opole. Uczestniczka warsztatów filmu animowanego: ASP Kraków i Letnia Akademia Filmowa Zwierzyniec. Jej prace znajdują się w zbiorach: BWA–Galeria Zamojska i kolekcjach prywatnych w kraju i za granicą. Interesuje się sztukami plastycznymi, filmem, teatrem i literaturą.
„Wystawa pt.: JASKRAWOŚĆ przedstawia zbiór prac rysunkowych, które wykonane zostały kredką, tuszem, akwarelą i cienkopisem. Prezentowane prace są traktowane przeze mnie jako zapis rzeczywistych sytuacji przetworzonych przez pamięć i wyobraźnię. Rysunki prezentowane są pojedynczo lub w zestawach: jako tryptyki i dyptyki. Każdy z nich pokazuje inną sytuację z powtarzającymi się motywami: twarzy, oczu, ust, czy nagich ciał. Posługuje się najczęściej wyrazistą ciągłą linią pojedynczą lub zwielokrotnioną, za pomocą której deformuję i upraszczam formę na rzecz ekspresji całości. Innym razem akcentuję szczegóły, które nabierają zaskakujących kształtów. W wielobarwnych kompozycjach kontrastuję ze sobą kolory zimne z ciepłymi, co nadaje im dynamiczny wyraz. Papierowe obrazy mają mnie zdystansować do zapamiętanych przeżyć, a odbiorcę wciągnąć w interakcję.”