Info
- Szczegóły
Standardy ochrony małoletnich obowiązujące
w Centrum Kultury
w Łęcznej
- Standardy ochrony małoletnich obowiązujące w Centrum Kultury w Łęcznej (zwane dalej też Standardami), obowiązujące w Centrum Kultury w Łęcznej (zwanym dalej CK) prezentują ramowe zasady, standardy i wytyczne, które mają na celu:
- uwrażliwienie wszystkich pracowników i współpracowników CK na działania, mające zapewniać ochronę przed krzywdzeniem wszystkich osób małoletnich, którzy znajdują się pod opieką pracownika lub współpracownika CK;
- wskazanie działań i osób odpowiedzialnych w sytuacji naruszenia zasad ochrony dzieci i młodzieży przez pracowników i współpracowników CK;
- podejmowanie adekwatnej interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dzieci i/lub bezpośredniego zagrożenia ich zdrowia i życia;
- rozwijanie w instytucji kultury pracy opartej na prawach dziecka i ciągłym uczeniu się.
- Znajomość i praktyczne stosowanie Standardów jest zawodowym obowiązkiem wszystkich pracowników i współpracowników CK, w szczególności osób pracujących bezpośrednio z dziećmi i młodzieżą.
- Dyrektor CK jest osobą odpowiedzialną za monitorowanie realizacji Standardów, reagowanie na sygnały ich naruszenia, ewaluowanie i modyfikowanie zapisów Standardów i prowadzenie rejestru interwencji i zgłoszeń.
§1. Wyjaśnienie podstawowych terminów
- Przez „dzieci i młodzież” rozumie się osoby poniżej 18 roku życia oraz osoby starsze, ale wciąż uczęszczające do szkół i placówek dla dzieci i młodzieży, zwane dalej w skrócie „dzieci”.
- Przez „znajdowanie się pod opieką” rozumie się wszelkie sytuacje, kiedy dzieci i młodzież biorą udział w jakiejkolwiek formie aktywności organizowanej przez CK – zajęcia, warsztaty, koncerty, spektakle teatralne, imprezy plenerowe, projekty edukacyjne etc.
- Przez „pracownika i współpracownika” CK rozumie się osoby czasowo lub trwale współpracujące z CK na podstawie umowy o pracę, umowy cywilno-prawnej lub wolontariackiej.
- Przez „krzywdzenie dzieci” rozumie się wszelkiego rodzaju przemoc fizyczną, psychiczną oraz wykorzystywanie seksualne, jak również zaniedbywanie.
- Przez „kontakt bezpośredni” rozumie się wszelkie sytuacje, w których pracownik lub współpracownik kontaktuje się z dzieckiem podczas imprez kulturalnych, warsztatów, spektakli, konkursów, etc.
§ 2. Zasady bezpiecznej relacji pracownik/współpracownik – dziecko
- Podstawową zasadą relacji między dzieckiem a pracownikiem /współpracownikiem CK jest działanie dla dobra dziecka, z poszanowaniem jego godności, z uwzględnieniem jego emocji i potrzeb oraz w jego najlepszym interesie.
- Zasady bezpiecznych relacji pracowników / współpracowników CK z dziećmi obowiązują wszystkich pracowników i współpracowników.
- Podstawowe standardy określające zasady, o których mowa w ust. 2 obejmują w szczególności:
- utrzymywanie profesjonalnej relacji z dziećmi i reagowanie względem nich w sposób niezagrażający, adekwatny do sytuacji i sprawiedliwy wobec innych dzieci;
- zachowanie cierpliwości i szacunku w komunikacji z dziećmi, podkreślające zrozumienie dla uczuć przeżywanych przez nich, nie wymuszające zwierzeń na siłę i okazujące zainteresowanie, wsparcie i gotowość do rozmowy;
- reagowanie w sposób adekwatny do sytuacji i możliwości psychofizycznych dziecka, w tym dostosowanie poziomu komunikacji do dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym niepełnosprawnego;
- poszerzanie wiedzy przez pracowników / współpracowników CK wiedzy i doskonalenie umiejętności pomocowych dotyczących pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnościami;
- równe traktowanie dzieci bez względu na płeć, orientację seksualną, niepełnosprawność, status społeczny, kulturowy, religijny i światopogląd;
- panowanie pracownika / współpracownika CK nad własnymi emocjami;
- ustalanie reguł i zasad pracy w grupie, jasne określanie wymagań i oczekiwań wobec dziecka, stanowcze reagowanie na zachowania niepożądane;
- unikanie kontaktu fizycznego (np. przytulanie) dzieci; fizyczny kontakt z dzieckiem możliwy jest tylko jako odpowiedź na realne potrzeby dziecka w danym momencie, z uwzględnieniem jego wieku, płci, kontekstu kulturowego i sytuacyjnego; na kontakt fizyczny (np. przytulenie) dziecko zawsze musi wyrazić zgodę;
- unikanie kontaktu z dziećmi poza godzinami pracy CK; jeśli istnieje potrzeba spotkania z dziećmi poza godzinami pracy CK, należy poinformować o tym dyrekcję i uzyskać zgodę rodziców dziecka.
- Niedopuszczalne są następujące zachowania pracowników i współpracowników CK wobec dzieci:
-
wszelkie zachowania, które zawstydzają, upokarzają, deprecjonują lub poniżają dzieci, lub mają znamiona innych form przemocy psychicznej, fizycznej lub wykorzystywania seksualnego;
-
niestosowny kontakt fizyczny z dzieckiem, naruszający godność dziecka; dopuszczalny kontakt fizyczny powinien być w naturalny sposób związany z zabawą, aktywnościami warsztatowymi, pomocą dziecku w czynnościach higienicznych, koniecznością zapewnienia dziecku bezpieczeństwa, potrzebą uspokojenia dziecka;
-
podawanie dziecku alkoholu, leków, wszelkich środków psychoaktywnych;
-
akceptowanie bądź uczestniczenie w czynnościach niezgodnych z prawem, w które angażowane jest dziecko;
-
nawiązywanie relacji o charakterze seksualnym z dziećmi;
-
zachowywanie się w sposób seksualnie prowokacyjny;
-
towarzyszenie dziecku w podróży pod nieobecność opiekuna dziecka (nie dotyczy przejazdów grupowych związanych z programem warsztatów/półkolonii i innych wydarzeń kulturalnych oraz sytuacji wyjątkowych i za zgodą rodziców/opiekunów dziecka);
-
spanie w tym samym pokoju co dziecko podczas wyjazdów.
§ 3. Zasady i procedura interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dzieci przez pracowników lub współpracowników CK oraz posiadaniu informacji o krzywdzeniu dzieci
- Każdy pracownik i współpracownik CK ma obowiązek poinformować swojego bezpośredniego przełożonego o każdym przypadku naruszenia zasad ochrony dzieci jakie miały miejsce podczas wydarzeń kulturalnych organizowanych przez CK, zarówno popełnionym przez innego pracownika lub współpracownika, jak również osoby postronne.
- Pierwszą i naczelną zasadą każdej interwencji jest, by przede wszystkim zadbać o bezpieczeństwo dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie.
- Każdy zgłoszony przypadek złamania zasad ochrony dzieci, gdy znajdywały się one pod opieką pracownika lub współpracownika CK podlega wyjaśnieniu przez Dyrektora CK.
- Wyjaśniając przypadek złamania zasad ochrony dzieci koordynator kontaktuje się przede wszystkim z osobą zgłaszającą, a w przypadku podejrzenia złamania prawa polskiego – również z opiekunami prawnymi dziecka i samym dzieckiem a w przypadku zagrożenia życia lub zdrowia dziecka – z policją.
- Każdy zgłoszony przypadek złamania zasad ochrony dzieci jest dokumentowany notatką z opisem zdarzenia i wynikiem postępowania wyjaśniającego na karcie interwencji i umieszczany w rejestrze zdarzeń (Karta interwencji stanowi Załącznik nr 1 do Standardów). Notatka jest sporządzona przez koordynatora do wiadomości Dyrektora CK. W przypadku potwierdzenia złamania zasad ochrony dzieci, nie będącego jednocześnie czynem zabronionym w rozumieniu przepisów prawa polskiego, Dyrektor CK może biorąc pod uwagę każdorazowo konkretną sytuację i jej specyfikę:
- nałożyć na pracownika karę porządkową zgodnie z Kodeksem Pracy,
- zdecydować o czasowym lub stałym zakazie pracy i kontaktu z dziećmi w ramach obowiązków/zadań służbowych osoby,
- zdecydować o rozwiązaniu umowy o pracę z pracownikiem lub zakończeniu współpracy ze współpracownikiem.
- W przypadku kolejnego potwierdzonego złamania zasad ochrony dzieci przez pracownika lub współpracownika CK, z osobą tą zostaje rozwiązana umowa o pracę lub cywilno-prawna bez możliwości nawiązania współpracy w przyszłości.
- W przypadku potwierdzenia złamania zasad ochrony dzieci, które jednocześnie są czynami zabronionymi przez polskie prawo Dyrektor CK powiadamia Policję oraz opiekunów lub rodziców dziecka. Pracownik do czasu zakończenia dochodzenia i procesu zostaje odsunięty od pracy z dziećmi. W przypadku wyroku skazującego z pracownikiem rozwiązana zostaje umowa o pracę lub cywilnoprawna bez możliwości nawiązania współpracy w przyszłości.
§ 4. Zasady interwencji w przypadku podejrzenia krzywdzenia dziecka przez rodziców / opiekunów lub osoby małoletnie (do 17 r. życia)
- Osobą odpowiedzialną za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę dziecka oraz zawiadamiania sądu opiekuńczego jest Dyrektor CK.
- Wszyscy pracownicy / współpracownicy CK, którzy w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych podjęły informację o krzywdzeniu dziecka lub informacje z tym związane, są zobowiązane do zachowania tych informacji w tajemnicy, poza tymi informacjami, które przekazywane są uprawnionym instytucjom.
- Każdy przypadek podejrzenia krzywdzenia dziecka należy udokumentować zgodnie z § 3 za pomocą wypełnienia Karty interwencji.
I. Podejrzenie krzywdzenia dziecka przez rodziców / opiekunów
- W przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza przemocy z uszczerbkiem na zdrowiu, wykorzystania seksualnego lub/i zagrożenia życia ze strony rodziców / opiekunów należy:
- odseparować dziecko od podejrzanego o krzywdzenie;
- zawiadomić policję pod nr 112 lub 997.
- W przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza zaniedbania lub rodzic / opiekun jest niewydolny wychowawczo (np. dziecko chodzi w nieadekwatnych do pogody ubraniach) należy:
- Zadbać o bezpieczeństwo dziecka,
- Porozmawiać z rodzicem lub opiekunem,
- Powiadomić o możliwości wsparcia psychologicznego i / lub materialnego,
- W przypadku braku współpracy rodzica / opiekuna powiadomić właściwy ośrodek pomocy społecznej.
- W przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza krzywdzenia innymi typami przestępstw należy poinformować pisemnie policję lub prokuraturę, wysyłając zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
- W przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza jednorazowo innej przemocy fizycznej (np. klapsy, popychanie, szturchanie) przemocy psychicznej (np. poniżanie, dyskryminacja, ośmieszanie) lub innych niepokojących zachowań (tj. krzyk, niestosowne komentarze) należy:
- Zadbać o bezpieczeństwo dziecka,
- Przeprowadzić rozmowę z rodzicem, opiekunem podejrzanym o krzywdzenie,
- Powiadomić o możliwości wsparcia psychologicznego,
- W przypadku braku współpracy rodzica / opiekuna lub powtarzającej się przemocy powiadomić właściwy ośrodek pomocy społecznej,
- Równolegle złożyć do sądu rodzinnego wniosek o wgląd w sytuację rodziny.
II. Podejrzenie krzywdzenia dziecka przez osobę małoletnią, tj. taką która nie
ukończyła 17 roku życia
- W przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza ze strony innego dziecka przemocy z uszczerbkiem na zdrowiu, wykorzystania seksualnego lub / i zagrożenia życia należy:
- Zadbać o bezpieczeństwo dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie,
- Przeprowadzić rozmowę z rodzicami / opiekunami dzieci uwikłanych w przemoc,
- Równolegle powiadomić najbliższy sąd rodzinny lub policję wysyłając zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.
- W przypadku podejrzenia, że dziecko doświadcza ze strony innego dziecka jednorazowo innej przemocy fizycznej (np. popychanie, szturchanie), przemocy psychicznej (np. poniżanie, dyskryminacja, ośmieszanie) lub innych niepokojących zachowań (tj. krzyk, niestosowne komentarze) należy:
- Zadbać o bezpieczeństwo dziecka i odseparować je od osoby podejrzanej o krzywdzenie,
- Przeprowadzić rozmowę osobno z rodzicami dziecka krzywdzącego i krzywdzonego;
- W przypadku powtarzającej się przemocy powiadomić lokalny sąd rodzinny, wysyłając wniosek o wgląd w sytuację rodziny.
§ 5. Rekrutacja i wdrożenie nowych pracowników
- CK dokłada wszelkich starań, by zatrudniać pracowników i współpracowników posiadających odpowiednie kwalifikacje i kompetencje, którzy podzielają wartości wynikające z Konwencji o Prawach Dziecka, w szczególności prawo dziecka do ochrony przed krzywdzeniem.
- Każdy kandydat na nowego pracownika/współpracownika, który może mieć w swojej pracy kontakt z dziećmi przesyła CV oraz w miarę możliwości referencje. Rozmowa kwalifikacyjna prowadzona jest przez Dyrektora CK.
- Przed przystąpieniem do pracy wybrany kandydat, oprócz innych wymaganych przepisami prawa dokumentów, składa oświadczenie dotyczące niekaralności za przestępstwa przeciwko wolności seksualnej i obyczajności oraz przestępstwa na szkodę małoletniego oraz o toczących się względem niego postępowaniach karnych (Zał.nr 2 do Standardów).
- Każdy nowo przyjęty pracownik i współpracownik CK, który ma lub może mieć w przyszłości kontakt z dziećmi zostaje przez pracownika prowadzącego sprawy kadrowe w instytucji zapoznany z zapisami Standardów oraz zasadami ochrony i przetwarzania danych osobowych w CK (jeśli w trakcie wykonywania obowiązków służbowych będzie miał dostęp do takich danych).Każdy pracownik potwierdza na piśmie zapoznanie się ze Standardami. Potwierdzenie trafia do akt osobowych pracownika.
- Osobą odpowiedzialną za przygotowanie pracowników / współpracowników CK do stosowania Standardów jest Dyrektor CK .
§ 6. Weryfikacja osób współpracujących z dziećmi w odpowiednim rejestrze
- Każdy pracownik/współpracownik (osoba fizyczna), który w imieniu CK prowadzi wydarzenie (np. warsztaty, pokaz) dla dzieci jest sprawdzany, czy figuruje w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym, prowadzonym przez właściwego ministra.
- W tym celu Dyrektor CK weryfikuje dane osób w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym. Weryfikacja odbywa się przed dopuszczeniem pracownika / współpracownika do pracy z dziećmi.
- Gdy okaże się, że osoba nie figuruje w rejestrze, dokonuje się wydruku z ww. Rejestru prowadzonego Ministra i zachowuje ten dokument w osobnym rejestrze wewnętrznym CK.
- Gdy okaże się, że osoba figuruje w Rejestrze CK NIE ZAWIERA z taką osobą umowy, w wyniku której osoba ta miałaby bezpośredni kontakt z dziećmi będącymi uczestnikami wydarzeń organizowanych w CK.
§7. Zasady ochrony wizerunku dziecka
- CK zapewnia najwyższe standardy ochrony danych osobowych dzieci zgodnie obowiązującymi przepisami prawa.
- CK uznając prawo dziecka do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku dziecka.
- Wytyczne dotyczące zasad publikacji wizerunku dziecka stanowią Załącznik nr 3 do niniejszych Standardów.
- Jeżeli wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak: zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, zgoda opiekuna na utrwalenie wizerunku dziecka nie jest wymagana.
§ 8. Zasady dostępu dzieci do Internetu
- CK zapewniając dzieciom dostęp do Internetu, jest zobowiązany podejmować działania zabezpieczające dzieci przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju; w szczególności należy zainstalować i aktualizować oprogramowanie zabezpieczające przed atakami złośliwego oprogramowania i blokujące materiały niedostosowane do wieku.
Dzieci mogą korzystać z Internetu:- bez nadzoru – na przeznaczonych do tego komputerach, znajdujących się na terenie CK
- za pomocą sieci wifi CK, po podaniu hasła.
- W przypadku dostępu realizowanego pod nadzorem pracownika / współpracownika, osoba ta ma obowiązek informowania dzieci o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu. Prowadzący czuwa także nad bezpieczeństwem korzystania z Internetu przez dzieci podczas zajęć.
- Informację o dziecku, które korzystało z komputera w czasie wprowadzenia do nośnika niebezpiecznych treści, osoba odpowiedzialna za komputery i Internet przekazuje Dyrektorowi CK, który powiadamia opiekunów dziecka o zdarzeniu.
§ 9. Zasady ustalania planu wsparcia dziecka po ujawnieniu krzywdzenia
- Celem planu wsparcia jest przede wszystkim:
- a. zainicjowanie działań interwencyjnych we współpracy z innymi instytucjami, jeśli istnieje taka konieczność;
- współpraca z rodzicami w celu powstrzymania krzywdzenia dziecka i zapewnienie mu pomocy;
- diagnoza, czy konieczne jest podjęcie działań prawnych;
- W ustalaniu planu wsparcia uczestniczy dziecko, jego rodzice oraz Koordynator.
- Plan wsparcia uwzględnia:
- działania interwencyjne, mające na celu zapewnienie dziecku bezpieczeństwa, w tym zgłoszone podejrzenie popełnienia przestępstwa zgłoszone do organów ścigania;
- zaproponowane formy specjalistycznej pomocy, jeśli istnieje taka potrzeba.
- Plan wsparcia dziecka funkcjonuje równolegle z podejmowanymi działaniami interwencyjnymi, a jego naczelną zasadą jest obserwacja dziecka, zapewnienie mu warunków do uzyskania wielospecjalistycznej pomocy, udzielanie wsparcia rodzicom i współpraca międzyinstytucjonalna.
- Plan wsparcia dziecka ustalany jest również w sytuacji, gdy inicjatorem działań interwencyjnych jest inna instytucja (procedura „Niebieskie Karty”, uzyskanie informacji o krzywdzeniu od organów ścigania lub sądu itp., współpraca z OPS).
- W przypadku realizacji procedury „Niebieskie Karty”, plan wsparcia dziecka tożsamy jest z ustaleniami poczynionymi w grupie diagnostyczno – pomocowej.
- Do działań zaktywizowany powinien zostać rodzic „niekrzywdzący”, który współpracuje z CK w celu powstrzymania sprawcy przemocy i zapewnienia dziecku pomocy. W przypadku krzywdzenia przez obojga rodziców, interwencja polega również na zawiadomieniu sądu rodzinnego i Policji i działania względem rodziców, w tym sprawdzanie bezpieczeństwa domowników, leży w kompetencjach tych instytucji.
- Plan wsparcia dziecka obejmuje różne formy pomocy, w tym prawną, psychologiczną, socjalną i medyczną, uwzględniając współpracę interdyscyplinarną w tym zakresie.
§ 10. Wdrożenie Standardów
- Standardy-- wchodzą w życie z dniem podpisania Zarządzenia Dyrektora CK.
- Wszelkie zmiany w Standardach muszą być dokonywane w formie pisemnej, w trybie Zarządzenia Dyrektora CK.
- Osobą odpowiedzialną za nadzór nad wdrażaniem i stosowaniem Standardów jest Dyrektor CK.
- Co najmniej raz na dwa lata dokonuje się wśród pracowników i współpracowników ewaluacji działania Standardów oraz przeglądu Standardów, sporządzając pisemny raport oraz wnioski do Standardów. Raport i wnioski Koordynator przedstawia Dyrektorowi CK w terminie do końca stycznia każdego roku przypadającego dwa lata po dacie ostatniej ewaluacji.
- Szczegóły
Deklaracja dostępności
Centrum Kultury w Łęcznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do niniejszej strony internetowe.
Data publikacji strony internetowej: 2008 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-23
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-30. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Dostępne udogodnienia:
- Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
- Podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury).
- Możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie.
- Strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki
Treści niedostępne: Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
- Niektóre z opublikowanych zdjęć, grafik i wykresów nie posiada opisu alternatywnego.
- Część linków tekstowych i graficznych nie posiada tytułu lub „alt” jest pusty lub go brakuje.
- Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.
- Niektóre pliki nie są dostępne cyfrowo, ponieważ były skanowane.
Wyłączenia:
- Pewne treści opublikowane na stronie mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
- Mapy i obrazy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Mariusz Bartniczuk, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 81 531 55 46. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
“Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.”
Dostępność architektoniczna
Budynek Centrum Kultury w Łęcznej nie spełnia wymagań dostępności dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście do budynku bezprogowe z poziomu chodnika. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.
- Brak miejsca parkingowego dla osób z niepełnosprawnością.
- Nie ma dostępu do toalety dla osób poruszających się na wózkach znajdują się na parterze budynku.
- Brak windy oraz platformy podnośnika na I piętro.
- W budynku brak pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Budynek Osiedlowego Domu Kultury w Łęcznej nie spełnia wymagań dostępności dla osób niepełnosprawnych.
- Wejście do budynku bezprogowe z poziomu chodnika. Istnieje możliwość umówienia spotkania z klientem na parterze.
- Nie ma dostępu do toalety dla osób poruszających się na wózkach znajdują się na parterze budynku.
- W budynku brak pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- Szczegóły
Inspektor Ochrony Danych Adam Walczuk
tel. 534 883 007
e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.